[url]https://www.youtube.com/watch?v=IaHbn7E_9C4[/url]
中國分裂時代稱謂 : #6 戰國其實不只七雄 !!!
https://www.youtube.com/watch?v=JcD0rCdzt8I
戰國不只七國 , 當然係人所共知既事實 ...
但即係以 "雄國" 而言 , 戰國中其實也不只七國 !!!
或者反過來這麼講 , 所謂的 "七雄" 中 ,
也不是個個雄糾的 ... 韓國自三家分晉以來就未強過
除左早期吞取鄭國外 , 就沒有拿得出手的戰績 ,
有都係人家聯軍(燕國組聯軍攻齊 六國共抗秦軍等)
佢去參一參國 ...
燕國前期其實連韓國不如 ... 後來係秦開開邊 ,
吞掉東胡的遼寧一部份 , 但最重要既係燕昭襄王時期
樂毅組聯軍攻齊 , 差點就滅了齊國 ,
成為戰國中期最重要事件 , 先確立 "七雄" 中的地位
比起燕韓兩國 , 就有另外兩個國家 , 明顯比佢地強 ,
就係越國同宋國 ...
越國自春秋末期的勾踐開始 , 一直是頂級強國之一 ,
越國甚至在戰國之初 , 是和魏 齊 楚並稱四大強國
... 事實上 , 到越國末代君王無疆時 ,
就先後和齊 楚兩國大戰 , 又曾為支持魏國 ,
送戰船三百 箭五百萬支 ... 不過正正因為無疆強妄
不久就為楚國所滅
至於宋國 , 末代君王康王時 , 更曾連敗魏 齊 楚 ,
影響力極為巨大 , 經濟都非常富裕 ...
卻為魏 齊 楚聯合滅掉
講真 , 其實要講越國 宋國點解唔入七雄既理由好多
就好似越國亡於前306年 , 宋國亡於前286年 ...
而戰國起點的兩大指標 , "田氏代齊" 發生於前391年
"三家分晉" 發生於前434年 ; 秦滅韓於前230年 ,
秦統一(滅齊)於前221年 ...
在狹義而言 , 越宋兩國可以話到戰國時期中後期 ,
就己經亡國
不過如果問我 , 我會覺得佢地入唔到 "七雄" ,
更多是因為佢地乎合不了 , 史家所訂既兩大標準 ...
一 , 必需是秦國及秦國所滅的國家 ;
二 , 三晉必需全部入選 ... 前者想要特出秦之正統 ,
後者應該是對晉國 "次正統" 既追認
高句麗真的和韓國無關嗎???
前幾年大陸網上流行 "孔子是韓國人" "商朝是韓國王朝"
以恥笑韓國盜我中華文化 ... 其中 , 端午節申請世遺就是其一
(端午節起源雖然應該在中國沒錯 , 但其實在人家韓國社會 ,
早己經發展成數日長假既大節 ... 係文化地位上 ,
端午節在韓國 , 其實比在中國重要得多 , 人家在韓國 ,
是僅次於新年的大節呢 !!!)
而另一個議題就是高句麗 ...
這當然和 "長白山是屬於韓國的" 有關 , 呢句話真係好乞人憎 ,
但因為厭惡而非理性 , 也不是治史應有態度吧
好多網上 "磚家" 稱 , 高句麗和韓國完全無關係 ,
而係韓國有一個王朝叫 "高麗" , 佢地就把關係拉到高句麗上 ,
其實 "高麗" 同高句麗都係完全無關係 ...
佢地講既係咪真呢???
我地先唔講史實 , 就講國民認知 ... 係佢地既課本 ,
隋唐時代係朝鮮半島既高句麗 百濟 新羅 , 是稱為 "三國時代"
明顯高句麗一早被視為朝鮮史一部份
"高麗" 既國號係點來既呢???
係因為新羅王朝後期 , 國家分裂成後高句麗 後百濟 後新羅 ,
除左 "後新羅" 係新羅王朝直接繼承人外 , 另外兩國都係托古 ,
亦證明 "高句麗" "百濟" 係民間既地位 ...
後來 , 後高句麗統一朝鮮後 , 就改名為 "高麗"
咁唔講國民認知 , 講史實呢???
咁又先解決一個問題 , 百濟又算唔算韓國人既祖先???
以小弟理解即使中國學者 , 都好少連百濟 , 都係朝鮮史中否定
咁又有無知百濟係點出現既呢???
講呢樣之前 , 首先要講一個民族--夫余
夫余是一個漢代時 , 在東北生活既一個民族 , 夫余金蛙王時 ,
其子帶素 養子朱蒙分裂 , 朱蒙就建立了高句麗 ;
夫余在和高句麗的競爭中並不好過 , 最後被迫越遷越南 ,
在朝鮮半島建立百濟王國 ... 所以百濟既國姓都係扶餘(夫余)
咁即係話 , 高句麗 百濟其實都係同源 , 都同屬夫余族之後 ,
如果百濟韓國人祖先 , 咁高句麗都會係架喎 ...
又或者咁講丫 , 今日我地話 "吐蕃" 係中國歷史 ,
無非因為佢係我地今日國土之上 , 咁高句麗唔只佔左今日北韓
甚至仲佔左少少南韓 ... 如果 "吐蕃" 係中國歷史 ,
點解高句麗唔係韓國歷史???
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]我個人認為否認高句麗係韓國既地位 ,[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]就好似否定百越 氐人等民族 , 作為中國先民既地位[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]緬甸咁大可以話成漢 前秦係佢地既帝國 ,[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]中國人只係被統治人民罷了 !!![/size][/font][/color]
好奇問下 ...高兄話燕人秦開開邊 , 令東北夷東遷入朝鮮 ,
秦國吞併燕國 , 令燕人東遷入朝鮮(成為衛滿朝鮮) ,
咁西漢建立四郡 , 唔係應該把讓地區民族 ,
進一步迫入更南朝鮮咩???
另外 , 其實漢四郡係咪屬於幽州???
[url]https://www.youtube.com/watch?v=c2MXiC3Zu0A[/url]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px][quote]原帖由 [/size][/font][/color][i]復活高貝利[/i][color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px] 於 2019-2-28 12:37 PM 發表 [/size][/font][/color][url=https://www.filter-004.hk/redirect.php?goto=findpost&pid=495522241&ptid=28054250][img]https://www.filter-004.hk/images/common/back.gif[/img][/url]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]金國, 日本, 美國GE軍力有無南梁咁弱雞先?? [/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]事實上一個侯景已經可以令南梁收皮, [/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]基本上當時北魏大亂, 洛陽近乎無兵把守,[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]弘農楊元傎在洛陽當面取笑陳慶: "吳人之鬼,居住建康,孤蒲為飯,著飲為漿",[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]証明當時洛陽世族只當陳慶之係北海王身邊一個南蠻隨從, 身份卑微, 若果陳慶之係征服者, 弘農楊氏會吾會對佢咁輕蔑?? ... [/quote][/size][/font][/color][color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]侯景係一個內亂 ... 同樣既講法 , 都可以話一個八王之亂收左西晉皮[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]一個董卓之亂收左東漢皮 , 一個冉閔之亂收左後趙皮 ,[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]一個六鎮之亂收左北魏皮 ... 咁你會唔會覺得東漢 北魏好癈???[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]至於世族 ... 我唔係專家 , 但聽聞就算係係南朝 , [/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]世族對皇家都唔係好比面 , 尤其係本身唔係世族既南宋劉家 ...[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]我認為無論態度係點 , 南梁送一個本人唔係皇帝 , 魏又無承認既王子[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]回去洛陽登位 , 本身就係武裝扶立 ...[/size][/font][/color]
[color=#000][font=Tahoma, Verdana][size=16px]或者中途面對威脅唔大 , 但唔會影響 "[/size][/font][/color][font=Tahoma, Verdana][size=16px]武裝扶立[/size][/font][font=Tahoma, Verdana][size=16px]" 既性質 ...[/size][/font]
[font=Tahoma, Verdana][size=16px]至於[/size][/font][font=Tahoma, Verdana][size=16px]弘農楊元傎對陳慶之態度 , 我個人認為只係反影當時世族社會 ,[/size][/font]
[font=Tahoma, Verdana][size=16px]對寒士階層既態度 ... 記得中五讀書果陣 , 都有例子話 ,[/size][/font]
[font=Tahoma, Verdana][size=16px]當時身為下層官吏既世族子弟 , 都可以狂串身為上司既[/size][/font][font=Tahoma, Verdana][size=16px]寒士[/size][/font]
[font=Tahoma, Verdana][size=16px]如果上司都唔怕 , 咁佢地仲有咩會怕???[/size][/font]
站係今人角度 , 未必能明白荒涼既河西政權 ,
點解可以同關西(前秦) 關東(前後燕)政權並列而不落下風
其實由西漢開始 , 絲路己經非常發達 , 算係中原王朝命脈 ,
長安之所以長期為中國首都 , 就係因為佢係絲路起點 ...
河西政權正正因此掌握大量資源(包括軍事資源) ,
其實的確己經有稱帝的條件 !!!
十六國時期既 "稱帝" 其實相對嚴格 , 除左關西 關東政權
就係共追前燕正統既諸燕 , 以及四川成漢 ...
高兄所講既問題 , 基本都係因為淝之戰而出現 ,
其實睇返苻堅 , 佢人生既高光期主要係政變登位 平五公之亂 滅前燕進佔漠北 滅前涼 豪取四川和部份荊州 ...
睇落都真係幾一時豪杰 , 但係睇返成個過程 , "滅前燕" 絕對係轉捩點
"滅前燕" 之後做既野 , 係佢既國力水平 , 其實係非常合理
問題係 , "滅前燕" 本身就係天降之福 , 唔係前燕迫反慕容垂既話 ,
前燕國力根本遠在前秦之上 ... 去到淝水之戰時 , 其實由對方到自己人
上上下下都想佢輸 , 根本無可能WIN到 ...
但呢個係我地後見之明 , 係當地計 , 隴西鮮卑乞伏氏 羌人姚氏等 ,
都係順從己久既手下 , 佢真正忽視既係慕容鮮卑
其中羌人姚氏係前秦擴張上 , 都出力唔少 , 話唔定正正因為咁 ,
苻堅當左佢真係手下 , 罵得就狂罵 ... 講真 , 自羌人姚氏都反埋果一下
前秦都注定左收硬皮
唔會拉 ... 吹就係咁吹 , 但係人人都知當年法拉既 "便秘式演技" ,
如果咁都可以比佢 , 就真係民變都似 !!!
;P ;P ;P ;P ;P ;P ;P
好坦白講 , 我覺得法拉係幾醒 , E+後見之明知 , 果陣余黨開始來料
佢走左之後其他四花 , 其實都無好飯食 ... 胡楊鐘嫁人 ,
子珊出走 , 全部夾埋係兩年間發生 , 絕對唔係巧合 ...
擺到明係有人專登迫走D舊花 , 比位捧自己人拉 !!!
講真 , 有時見到凱琳 千雪 佩玥佢地都幾激氣 !!!
佢地一個名氣高 一個觀眾爆燈 一個天份高到無人有 ,
結果就一個個走去嫁人生仔 去讀書 掛住溝仔 ...
佢地有無唸下 , 佢地垂手可得 而又輕易放棄既野 ,
係人地用左多努力先拿得到???
好似定欣咁 , 由<衝上雲霄>到<大唐>既婠婠 ,
都係令人眼前一亮 ... 但結果佢係大台捱左十年多 ,
先開始真正上女一 ;
又好似黃智雯咁 , 由出道第一個角色鵪鶉妹
到同阿姐對戲既諸葛蓉(<居家兵團>) , 再到關二嫂 ,
都係好評如潮 ... 但都要隔多五年之可以上女一
佢地又有天份 又努力 , 都要捱咁多年 ,
凱琳 千雪唔駛捱就咩都有 ... 係咪真係太易得到既 ,
會唔曉珍惜呢???
不過咁樣 , 我反過來開始明白 , 雞芯同水魚而立之年 ,
點解邁向不惑時仲會受捧 ...
我記得睇過一篇講日本AV既文 , 當中訪問一位行業人士
問佢點解日本咁盛行熟女AV , 答案你真係估唔到 :
佢話 , 咁多熟女AV係推廣出來既結果 ...
企畫咁鐘意推廣熟女 , 係因為好容易操作 , 同靚妹唔同
唔會因為一時貪玩就答應 , 但拍果日就放非機 ...
熟女好明白自己做緊咩 , 係好明白勒先會答應 ,
答應左就會好配合企畫既要求 , 係好好既合作對象 ...
(你亦都可以話 , 佢地亦都無咩好行)
其實擺係今時今日既大台都係 ... 雞芯同水魚 ,
基本要到34碎先受捧 , 佢地好明白到 , 佢地再唔搏既話
呢世就係咁 ... 尤其係雞芯 , 佢屋村出身 讀IVE ,
受捧又要遲過水魚 , 佢好明白唔係咁易有機會 ,
有一次都未必有第二次 , 所以會好努力咁捉緊機會
高兄 , 想問下你劉勃勃同匈奴有咩淵源???
論地點 , 佢所在既河套地區 , 我無記錯既話 , 就係漢朝比南匈奴世居之地
而佢地係大半個十六國時期 , 都無離開河套地區 ;
論姓氏 , 劉勃勃係跟劉淵個姓 , 而係幾代人都係咁 , 反而係之後既赫連姓
先係原創出來 ... 即係話呢個淵源 , 唔係刻意形造出來
再者 , 匈奴鐵弗部同匈奴關係又係點???
我知道一定會有人咁答我 : 即係歸順左匈奴 , 但其實唔係匈奴既民族 ...
但係我又覺得 , 係蒙古統一之前 , 真正既 "蒙古" ,
其實有乞顏部 泰赤兀部 札答蘭部 主兒乞部四部 , 鐵弗部會唔會係咁???
就算鐵弗部唔係匈奴 , 佢地相比匈奴同羯族既關係 , 又是如何???
會唔會係劉淵 , 派係其 "龍興之地" 既駐守部隊 ... 咁好似解釋一D個情況
另外 , 劉勃勃其實有無刻意打住 "復興匈奴" 既旗號???
其實 , 匈奴自劉淵既前趙之後 , 己經沒落左近百年 , 係去到胡夏建立時 ,
"匈奴" 之名先重新出現 ...
(咁岩 , 佢地分別係十六國中 , 首個和最後一個建國的國家)
最後 , 小弟好好奇鐵弗部同拓跋鮮卑 , 到底有咩仇 有咩怨???
我睇維基 , 好似話劉勃勃之所以叛秦自立 , 都係因為後秦想同拓跋鮮卑結好
... 北魏強大起來 , 佢就要崛起去阻止北魏 ; 北魏當時主力吞燕 ,
胡夏就主力滅秦攻晉 收復兩京 ... 點解佢地會咁冤家???
小弟之前覺得 , 十六國中二趙兩國 , 係爭取緊同一個 "趙" 政權既正統
就好似北朝分裂既東西魏咁 ... 其他好似五燕 前後秦都係
但小弟近日發覺 , 其實連西秦 , 都好似有想拿 "秦" 正統既著數 ...
係後秦亡國之前 , 無論西秦亡國前 復國後 , 西秦絕大部份時間 ,
其實都無稱 "秦王" ... 但由後秦亡國既417年 , 到佢自己亡國既431年 ,
就完全係以 "秦王" 自居
想問下 , 各位版大點睇 TVB版 同 電影版 既輪迴式洗版???
由上年10月左右開始 , TVB版就出現輪迴式洗版 ...
即係大量POST係臨近鎖文期限 , 被重新推回首頁 , 現在去TVB版一看
可以見到原本兩個月既鎖文期限 , 竟然包攬左多達77頁既POST !!!
當然 , 亦好容易見一整頁 或者半頁都係同一個人既回帖 ...
TVB版版主唔係無做野 , 我見都 BAN 左好多呢D ACC , 但就一直無停
... 電影版我其實都好少去 , 但幾年以來 , 係果面出親POST ,
都一定不停比人輪迴式頂返上首頁
[i=s] 本帖最後由 迦樓羅女王 於 2019-3-4 10:57 PM 編輯 [/i]
高兄 , 小弟近日在重整緬彝語支民族既資料時 ,
發現兩族人既時形時期都頗早 ... 彝族係大理國既主體民族 ,
而大理國既前身 , 最早可以追至六詔 , 早在公元8世紀己係雲南成形
緬甸既第一個緬族人國家--驃國 , 就係公元7世紀建立 ...
兩族既基本範圍 , 係近呢一千二三百年 , 基本都無大改變 ...
從時間上逆推 , 即係話原本係雲南既緬族 , 肯定係唐朝建立之前 ,
己長期比彝族壓迫 ; 而係更早之前 , 彝族就係巴蜀地區 ,
受到漢人既壓迫
如無意外 , 呢個移民鏈大概就係十六國後期(至少係成漢亡國後吧) ,
到南北朝期間發生 ...
如果咁講 , 係晉朝爨氏等中南大姓治下 , 其實會唔會都係緬人???
秦漢既西南夷 , 係應該係緬人定係孟高人???
其實睇埋吐蕃既建立時期 , 都同緬甸一樣係係公元7世紀 ,
即係 "髮羌入藏" 都係發生係十六國至南朝 ...
睇來當時漢人對巴蜀 隴西有好大既開發呢 ... 定係 "髮羌入藏" ,
都有比隴西鮮卑等外族脅迫既關係???
不過唸唸下 , 彝族都幾慘 , 一早打下緬族落緬甸 ,
自己係雲南叫落葉歸根 ... 本來都無咩野 , 係到明朝開始加強管治
搞到明末清初既雲南亂事不斷 ... 雍正又搞改土歸流 ,
果陣緬甸又成晒形勒 , 走都無得走 , 迫住被漢人繼續打壓 ...
今日彝族佔雲南既總人口 , 都係得一成多丁點咋 !!!
睇真D , 上一代花旦家境最差既 , 應該係阿佘同楊怡 ,
結果係佢果一代花旦中 , 除左佢地 , 其實就只有杏兒可以一登視后
(杏兒家境都唔算好好)
係五大之中 , 家境最好既應該係子珊同嘉欣 ,
但完全唔可以同凱琳 千雪呢D "千萬家財" 既花旦相比 ...
或者咁都解釋左 , 點解上一代花旦咁勤力 , 而呢一代花旦咁易放棄
根本就係一副 "都唔好玩既 , 唔玩拉" 既態度 ...
[i=s] 本帖最後由 迦樓羅女王 於 2019-3-5 09:01 AM 編輯 [/i]
自從發現原來睇返時序 , 可以整理出大概既民族遷移流程 ,
小弟又開始想睇 , 侗泰語族既遷移流程 ...
首先以小弟理解 , 侗泰語族早期應該呈沿海分佈 ,
最北應該係係浙江一帶 ... 好似話越國可能就係侗泰語族
小弟記得福建 , 其實去到東漢-孫吳先開始置縣置郡 ,
而孫吳打擊山越 , 都係第一次對福建開發 ;
同時 , 孫吳既交州為士變所控制 ... 一直到唐被 , 兩廣地區
都為馮氏及冼夫人控制 , 就算有民族流動 ,
應該係侗泰語族既內部壓迫
用返時間逆推法 , 泰國既第一個王朝--素可泰王朝 ,
係公元13世紀之建立 ... 所以估計 , 漢人對兩廣既大壓迫
南漢及宋朝時開始 , 儂智高應該壓迫下叛亂 ...
不過咁樣 , 都睇唔到漢人壓迫>壯族壓迫>泰人南移既流程
之後廣西無發生甘肅回變 貴州苗亂等大型屠殺 ,
或者明末清初雲南既亂事不斷 , 今壯族是第一大少數民族 ,
仍佔廣西1/3人口之多 !!!
唸唸下 , 其實相比起謝安(怕佢成為下個桓溫) 劉裕(要返去篡位)既北伐 ,
桓溫其實先係最有機會統一果個 , 點解佢無咁做???
睇返各次北伐 , 謝安係趁淝水之戰後 , 前秦開始崩解而北伐 ,
果時關東有慕容部再次崛起 , 關西都有羌人姚氏強大起來 ... 東晉再北上
就真係要打真軍 ; 劉裕就係趁後燕 後秦接連大敗於北魏 ,
令兩國快速崩潰 ... 但同時兩國既後面 , 仲有北魏 胡夏兩國新興強國 ,
都唔係話咁好食
但係後趙因為冉閔之亂亡國 , 成個關西可以話完全權力真空 ,
之前影響力都唔見好大既氐人苻氏 , 因為無晒對手(羌人姚氏南投東晉)
輕輕鬆鬆就接收晒關西領土 ... 就算係關東 , 前燕都只係打到入鄴城姐 ,
點解桓溫唔試下打埋上去??? 至少都食埋關西先拉 !!!
唔通佢係唸住養寇自重 , 方便佢濫權 , 繼而慢慢篡位???
[i=s] 本帖最後由 迦樓羅女王 於 2019-3-5 07:53 PM 編輯 [/i]
非常同意郭兄 !!!
唔知幾時開始 , 呢個社會就好推崇呢種 , 好容易放棄機會既態度 ...
好似千雪咁 , 就話佢為左讀書放棄名利 , 好清麗脫俗 ;
好似凱琳咁 , 就話佢為左愛情放棄名利 , 好偉大 ...
但係好坦白咁講 , 呢種咁唔進取既態度 , 真係咁應該被推廣咩???
坦坦白白咁講 , 我自己就係一個好唔上進既人 ...
但正正因為我意識到 , 呢個係問題 , 反而好想接收多正面D既資訊
... 覺得推廣呢種態度 , 對年青人都唔會係一件好事 !!!